torsdag 15 januari 2009

QKEN



Ja, det här är ju inte bra eller intressant på något sätt men tillräckligt kul för att uppmärksammas. Tre tjommar från Bollnäs (även verksamma i poporkestrar såsom V-dogg, Leffe P, Wireless Cables och Illegal Trading Federation) startade en gång i tiden ett punkband vid namn Qken.

MAJSPÄJSLÄNK

De brann intensivt i ett par veckor och lade sedan ned verksamheten. Bra så. Men herregud vad jag garvar varje gång jag hamnar på deras profil.

RUNKVANTEN, RUNKVANTEN
JAG BEHÖVER NÅN SOM SKÖTER JOBBET ÅT MIG


Och så skriker någon "gitarrsolo!", men hopp i galoscherna det blir ett trumsolo istället!

Sedan tar de upp ett av våra största samhällsproblem:

PÅ LÖRDAGAR SÅ STÄNGER SYSTEMET KLOCKAN TVÅ
JÄVLA SKIT
VARFÖR ÄR DET SÅ?
PÅ MÅNDAG ÖPPNAR DE IGEN
JAG VET INTE VILKEN TID
MEN JAG KOMMER VARA DÄR!


Notera också bilderna de valt till låtarna. Peter Swartling x 2. Helt jävla genialiskt. "Låter som: Red Hot Chili Peppers" är ju också väldigt väldigt roligt.

Musikaliskt värde? Nada.
Men punk är det fan i mig.


"PUNX NOT DEAD" av Max Ronnersjö (tror jag)

0 Comments: