onsdag 3 december 2008

Dagdrömmar

Ibland brukar jag dagdrömma om att jag bor i Amerika. Inte storstads Amerika, utan landsbyggds Amerika. Att jag är en liten pojk med halmhatt och ful dialekt som springer omkring, härjar och retar våra får och hönor. Vi har en gammal granne (Pete Stevenson) som inte alls gillar mitt härjande och ständigt förbaskar sig på mina påhitt och upptåg. Jag brukar drömma att växer upp till en ung man med musikambitioner. Jag sitter på kanten av min säng och tänker tillbaks på gamle Pete, tar upp min gitarr skriver en låt:



För er med Spotify: http://open.spotify.com/track/2AylP2SrOxus7LieLnzUQG


(Eller så snackar jag bara fullständig skit och ville bara ha en anledning att posta den här låten.)

2 Comments:

Anonym said...

fyfan vad jävla kuk-bra

Denniz Prime said...

ellerhur! neil youngs bästa (heart of gold släng dig i väggen typ) dock gillar jag inte den inspelade versionen utan föredrar den live.