måndag 3 november 2008

Statement från Queff #4

Min gode vän Linus Johansson tog sig friheten att langa en liten känga mot alla som klär ut sig till Jack Sparrow (ni vet, Johnny Depp som pirat) nu i maskeradtider. Helt rätt.
Tänkte haka på lite och ventilera om en annan populär kostym.
Nämligen folk som väljer att klä ut sig till Heath Ledgers tolkning av Batman-skurken Joker.
Jag säger bara: VAD FAN ÄR ERT PROBLEM? Hur jävla lite fantasi kan man ha?
Hur jävla kul är det att välja en kostym som alla i hela världen redan tänkt ta men kanske avfärdat endast av anledningen att alla andra kommer göra det.

JA - Heath Ledger var grym.
NEJ - Du kommer INTE vara grym om du försöker dig på det.
Låt mannen vila i frid för i helvete! Ni stampar, spottar och urinerar på hans grav!

Hela grejen med att klä ut sig, tycker jag iallafall, borde vara att hitta så originella och egna försök som möjligt. Det är väl förfan inget annorlunda mot att du helst inte vill råka ha samma t-shirt som någon du jobbar med råkar ha en dag?
Eller? Är det bara jag?
Hela playboybunny, sexig sjuksyster, brandman osv osv. förstår jag till en viss del.
Det handlar mer generalisering än själva grejen att klä ut sig. Mer om att bjuda på sig själv.
Och typ att få ligga.
Men kom igen förfan.. Fem shunnar som kletar vitt smink, rött läppstift och svart ögonskugga på samma fest, samma kväll?
Lägg ner.

1 Comment:

Anonym said...

Kan inte annat än hålla med!
Personligen tycker jag det har varit förvånansvärt få Josef Fritzl's. Vore en given utklädnad för mig om jag firade amerikanska högtider. Får väl knacka dörr utklädd till allas vår "Joffe" till påsk istället.

Annars så är turtles ganska ballt.

Gillar dom här inläggen för övrigt.