fredag 11 juli 2008

Final Fantasy - The CN Tower belongs to the dead

Owen Pallett är en Kanadensisk kille som tagit den Japanska rollspelsserien Final Fantasy som artistnamn när han spelar. Man kan bäst beskriva det som violinbaserad indiepop.

När jag var på finlandsfärja träffade jag en man som spelade just den här låten för mig. I ruset jag befann mig i lät det som det bästa jag någonsin hört.
Tillbaks till verkligheten kanske det inte är det bästa jag någonsin hört, men det är fortfarande grymt bra!

Final Fantasy - The CN Tower belongs to the dead [Zshare]


Ps. Om ni nu skulle undra varför det bara är jag som bloggar så är det för att resten av ligan är på roadtrip nånstans i Sverige eller Danmark, och kommer tillbaks om någon vecka. Då kommer det bli ännu mer fart på den här bloggen och mycket cleanare design.

1 Comment:

Anonym said...

just gotta love it! mekkmydaaaaaaaaaaaaayYYYYYYYYYY!!!!!