tisdag 27 januari 2009

Sebastian om lite allt möjligt



Hujeda mig! Imorgon spelar Private Stash på Bonden och om jag hade haft Twitter skulle det se ut ungefär såhär innan spelningen:

Jag skakar i hela kroppen
20 minutes ago

Jag kräks
15 minutes ago

Jag kissar på mig
10 minutes ago

Jag skiter på mig
5 minutes ago

Jag ligger och skriker inkletad i mina egna kroppsvätskor, musklerna har låst sig och jag hostade nyss upp mjälten, båda njurarna och en lunga
1 minute ago

Hehe. Eller, så nervös är jag väl inte men det pirrar lite skönt. Kommer bli fruktansvärt kul. MMD-anslutning nu för fasen!

--

Hände en dryg grej på jobbet igår. Telefonerna krånglade så vi tog en liten paus i ringandet och började dra vitsar istället. Himla trevligt, tills en kille som jag alltid uppfattat som lite udda plötligt utropar: "VET NI VA DE E FÖR SKILLNAD PÅ EN GÖTEBORGARE Å EN NEGER???" och stämningen bara dör. "Neger"-skämt är ju bull rent allmänt, men nu finns det ju också ett par svarta snubbar i rummet vi sitter i. Några sekunders kall tystnad följer, sen reagerar en av dem, typ "vad fan säger du?" varpå en sjukt jobbig "JAG SÄGER VA JAG VILL DET ÄR MITT LAND!!!"-argumentation tar vid och alla vill bara dö.

Och där sitter jag med dåligt svennesamvete.

Ni vet såna människor som tar upp diskussionen om negerboll kontra chokladboll vid varje chans de får? De är också så jävla överflödiga. Redan i mellanstadiet tyckte jag den grejen var helt banal, och inte på grund av att jag tycker att ordet negerboll borde förbjudas direkt, utan mer eftersom ordets påhejare är så jävla rabiata och överdrivna. "DET HAR ALLTID HETAT NEGERBOLL JAG KOMMER ALLTID SÄGA NEGERBOLL FÖRSÖK BARA STOPPA MIG HAHAHA". Som att de bedriver en "kamp". Som att de "brinner för något". Herregud.

Finns likheter med skrivihopfolket, särskrivningshetsarna. De som läser Stockholm City på tunnelbanan (det var i den som Annah Björk påstod att alla hiphopare är våldtäktsmän och kvinnomisshandlare) och helt plötsligt reser sig upp och vrålar: "SÄRSKRIVNING SÄRSKRIVNING ACHTUNG ACHTUNG!!! DET STAVAS MISSFOSTER INTE MISS FOSTER!!!". Varför? Vem bryr sig?

Äh, nu ger jag mig.
Vi ses imorgon.

2 Comments:

Anonym said...

hahahah. jag snabbögnade igenom texten först och trodde att det här var typ låtlistan:


Jag skakar i hela kroppen
20 minutes ago

Jag kräks
15 minutes ago

Jag kissar på mig
10 minutes ago

Jag skiter på mig
5 minutes ago


lololol men lycka till ps!

Anonym said...

det är låtlistan. också.